Ønsker du og din virksomhed at markedsføre sig igennem Google Adwords? Denne beslutning kan nemt skabe kapital og vækst for din virksomhed – men dette kræver, at du har helt styr på, hvordan man egentlig bruger Google Adwords. I denne artikel har du mulighed for at gå styr på de vigtigste begreber indenfor Google Adwords, så du på den måde kan lære, hvordan du får det bedst mulige ud af din Google Adwords konto.

Kvalitetsresultatet QS

Har du reklameret igennem Google Adwords i noget tid, men undrer det dig, hvorfor du oplever at din konkurrerende virksomhed har mere succes end din virksomhed? Eller føler du, at det er mærkværdigt, hvordan de altid har råd til at være placeret i en top tre? Der kan være mange forklaringer på dette problem, men typisk skyldes dette, at Googles søgemaskine har tillagt deres søgeord et højt kvalitetsresultat. Dette fastlægger Google ud fra, hvilke sider der er mest populære hos kunderne – typisk ud fra de sider som opnår flest besøgende. På internettet kan du læse om, hvordan din virksomhed kan opnå en højere QS score, så du dermed får mere ud af de penge, som du og din virksomhed har smidt efter Google Adwords. Overordnet set får din virksomhed en bedre QS ved at skabe mere relevans og samtidighed mellem indholdet på af din hjemmeside og søgeordet. Jo bedre disse to ting hænger sammen, jo bedre QS.

Ad rank

Ad rank bestemmer i samarbejde med QS din hjemmesides placering. Ad rank er altså en form for rangeringsordning, som ud fra QS samt dit bud pr. klik bestemmer din placering i forhold til dine konkurrenters. Google finder Ad Rank ved at gange QS med dit bud. Hvis din virksomhed har kapital til at byde højt for en høj placering i Google Adwords, er dette altså lige meget, hvis QS ikke er tilstrækkeligt. Derfor er nøgleordet for gode resultater på Google Adwords at have et godt greb omkring QS. Ved at tjekke din Google Adwords konto kan du faktisk se din nuværende QS og herigennem se, hvorvidt der er plads til forbedringer på området. Hvis du synes, at ovenstående stadig virker overskueligt, kan det i mange tilfælde godt betale sig at betale en Google Adwords specialist. En professionel ved nemlig præcis, hvad der skal til, for at din virksomhed kan skabe størst vækst og størst værdi igennem Google Adwords.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Post Navigation